dag 3 stettin - gdansk

gisteravond de stad Stettin even bekekne. Op aanraden van de novotel receptie naar een boulevard gewandeld alwaar een paar leuke cafekes waren. Hier eerst buiten een paar pilsjes genomen, maar al vlug werd het iets te frisjes. Dus verder gewandeld naar een leuk restaurant alwaar we een heerlijke pfeffersteak genomen hebben. Daarna nog even naar een uitgaanswijk van Stettin gewandeld. Hietr was het ook pinkstermaandag, maar niet ecth druk zodat we het ook vlug gezien hadden. Met de taxi ons naar hotel laten brengen voor 1 euro, dus voortaan dit meer doen.

Vanmorgen rond half 9 opgestaan met een heerlijk zonnetje en dus buiten ons ontbijtje genuttigd. Tegen 10 uur op de motor gestapt na alle sopgeladen te hebben en de TomTom veilig opgeborgen omdat deze sinds de grens met Polen niets meer van wegen liet zien ondanks de test van mijn oost-europakaart thuis. Nu dus maar op de kaart gaan rijden wat zeker geen probleem zal opleveren.. De weg naar Gdansk was in het begin zeker niet iets om over naar huis te schrijven maar gelukkig al snel bneter. Immers een lange weg te gaan!! Via de E28 de noordkust van Polen gevolgt., met enkele leuke stops, weaaronder koffie van een gele Russische?? Nooit van gehoord maaar zag er leuk uit en heerlijk koffie met zoet gebak. Even voor Gdansk naar de kust gereden om aldaar de kustlijn / boulevards te volgen. Even voor Gdansk een hotel opgezocht daat hier in Sopot het uitgaansleven van Gdansks plaatsvind. We zullen het vanavond zien? Dit na een lange tocht van 360 km en toch weer al 1400 km in totaal maar bijna aan de russische grens.

morgen meer Helaas herkent deze pc geen usb van mijn fototoestel dus foto's andere keer toevoegen.

In sopot een leuk hotel gevonden midden in de bossen. Na een paar pilsjes in het zonnetje een douche genom,en en de stad ingewandeld. Hier leuke winkle uitgaansstraat . Deze uitgelopen tot aan de pier en deze in het donker helemaal afgelopen tot midden op de oostzee. We hadden een mooi siouxi restaurabnt gezien dus daar maar heen gelopen om ons op indianse wijze van een heerlijke ribsteak te voorzien. geweldig hoe dit smaakte!! En na de koffie nog even naar leuk tentje gezocht , maar bij de LU bleek ondankds de ladiesnight het toch wel zo op dinsdagavond in jini wat tegen te vallen. daarna nog enkele andere pubs bezocht maar het was niet echt de uitgaansavond aldaar dus op tijd het rustige hotelleke in de bossen opgezocht,

Ton

Hee Peet! Goeie wisky?
Niet te veel in de olie, hé.
Groeten, ook voor Jan.
Ton