dag 5 Olstyn - de Wolfschanze - Bartozyce

Gelukkig met zonnetje en strak blauwe lucht opgestaan. Na het ontbijt zagen we echter al donkere wolkjes dus toch maar regenkleding aangetrokken. Peter was nog niet echt happy met zijn Change Oil indicatioe dus niet echt op zijn gemnak op de motor gestapt. Onderweg dus maar een liter olie gekocht en bijgevuld. Indicatie ging niet weg helaas!@ Maar peter ontdekte toch een nivo glaasje wat hij nog mnooit gezien had. Nu dus teveel olie en wat aftappen. Alles dus voor niets omdat de monteur vergeten was de computer van zijn Bulldog te resetten. Verder gereden naar Het bunkercomplex alwaar Hitler de 2e wereloorlog heeft doorgebracht en zijn beslissingen heeft genomen De Wolfschanze. Een enorm groot gebied midden in de bossen met tal van wel hele dikke bunkers wat best wel indruk maakte omdat hier vanuit dit dorp van bunkers eigenlijk alles in de Wo II is geregeld. Hierna weer op de motor gestapt en richting Russische grens gereden. Rond 1600 uur in Bartoszyce gestopt en een h otel gevonden midden in de winklestraat, Net even gerelaxed en zo dus maar wat gaan eten in het centrum.

Een uitgestorven stadje en alles gesloten! . na een kleine wandeling door het centrrum eindelijk een restaurant gevonden wat niet veel voorstelde, maar waar we wel iets te eten kregen. Dit smaakte echter van geen kanten, maar ja we hadden wat binnen. Na de koffie nog even rondgekeken maar overal zo stil als iets! Totdat we ergens muziek hoorden en waar wat jongelui buiten stonden. Daar even gaan kijken maar wat een deusjes bij elkaar! De plaatstelijk boeren en boerinnen waren hier feest aan het vieren met wat karakoa. Hier 2 pilsjes gedronken en ons zeker niet prettig vonden staan. Zo dus maar vlug op tijd naar hotel gewandeld en daar op de kamer nog even een afzakkertje genomen om daarna in slaap te vallen.

Anouk

Klinkt goed allemaal!! Geniet er lekker van! en blijf voorzichtig, zeker nu je de russische grens nadert!

Hier alles prima verder, vrijdag 19 juni kan ik m'n katje ophalen!!

Tot horens!! Liefs anouk

lut

Hey Vakantieganger !
Moet machtig groots moment geweest zijn bij het zien van de bunker waar Hitler vertoefde.....Dat geschiedenis zo blijft he ?!
???????? ????????????
Hyves ????? ?????? ??????? ???? ?????? ..... ?? ?? "??????" ??????????
? ?? ..... ?????? ?????
xxx

lut

sh**t .....mislukt
waar die vraagtekens staan, had ik russische zinnen gekplakt vanuit vertaalmachine....Nou ja seg....Nu zulde nooit weten wat ik nog wou zeggen.....
X
DE GROETEN AAN PETER......

jaap

Ha die mannen het is allemaal goed vol te houden daro, wij gaan hier het jazz weekend in jullie een goeie trip verder groeten

Leen

kunnen jullie mij vertellen tot wanneer dit jaar de Wolfschanze open is of is deze het hele jaar geopend
Wij willen daar dit jaar nog naar toe.
Bedankt alvast

JAN

Volgens mij het hele jaar geopend Is ook vrij / gratis toegankelijk ! En indrukwekkend!
greets