dag2 Rostock - Stettin

Gisteravond na de opfrissing de stad ingelopen en op aanwijzing van de hoteleigenaars naar een Cubaans Restaurant gegaan. Hier heerlijk gegeten; Wel pittig en met vieze bonen, maar daar zowiezo geen leifhebber van. Samen met de heerlijk frietejes smaakte de pittege gehaktschotel ons allerbest maar konden niet alles op. Hierna koffie om de volle maag een beetje op gang te brengen. Daarna een wandeling gemaakt daar ons een ader cafe nog niet kon boeien en we het eten even wilden laten zakken. Vele oude grote gebouwen die wel degelijk strak opgekanpt zijn na de omwenteling van 1989. Aan het water was het een drukte van wel op de terrasjes. Hier doorgelopen en even over de kermis gelopen. Vreemd dat hier na iedere attractie een biertent is te vinden! Ook deze links laten liggen en noge even na een heel slecht bandje gekeken en geluisterd om dan toch maar snel weg te lopen. Op het grote plein bij het Rathaus een grote Rostockjer voor laten zetten en Peter een dubbele whiskey. Hierna richting hotel gegaan daar de vele km's toch wel in onze benen zaten. Peter wist zijn eigen hier op de hotelkamer op te sluiten in de badkamer. Met geen mogelijkheid de deur open te krijgen. Niemand aanwezig in het hotel dus de politie maar gebeld. Immers schade wilden we niet mnaken! Net vorodat de plotie arriveerde sprong Peter uit zijn benarde positie. Iets electronisch hield de deur gesloten, maar gelukkig opgelost en tevereden gaan slapen. Vandaag na utileg over de gevaarlijk situatie van opsluiting een heerlijk ontbijtje genomen en rond 10 uur op de motor gestapt. Peter zijn km teller begaf het al nma enkele meters dus waarschijnlijk toch te hard gereden gisteren. Via de kust van de Oostzee afgezakt naaar de Poolse grens. Onderweg bij een wegrestaurant zagen we een hoop motoren astaan , dus hier bijgeschobven en zo rond half 2 een zigeunerscnitzel mit bratkartofflen genomen. Daarna reis voortgezet. Even voor de Poolse grens wel heel slecht wegdek met putten, gaten, bobbels maar Polen trok ons aan dus doorgereden. Aan de grens niemand te zien en dus maar de eerste beste stad gekozen om de avond / nacht te gaan doorbrengen: Stettin. Hier op de kamer een 0.5 pilsje laten brengen door een lieftallig kamermeisje. Dit herhaald en even heerlijk tuikje gedaan. Net lekker gedouched en dus klaar om de stad te gaan verkennen.