dag 6 bartoszyce - Riga

Al vroeg uit de veren wat goed uitkwam, daar we een lange zware rit voor de boeg hadden. Het weer zag er wederom niet echt mooi uit dus veel bewolking en wat enkle druppels dus wederom goed in het pak gegesen om te kunnen vertrekken. Al na een km of 25 bereikten we de gresn met Rusland. Hier een hoop ellende met papieren invullen - opnieuw invullen en allerlei soorten van burocratie, zodat we zeker meer dan een uur hier oponthoud hadden om daarna verder door rusland te kunnen rijden. Al vrij snel bereikten we de grote stad Kaliningrad. Hier misgereden daar we totaal geen borden meer konden lezen . De astad Sovietsk stond nergens aangegeven!! Ja misschien met rare russische letters zodat we een beetej op geluk de weg vervolgden door de stad. Eindelijk zagen we iets wat erop leek en deze gevolgd. Hierna kwa<men we op de goede snelweg terecht. Gelukkig na de vele kuilen en gaten in de stad een prima snelweg die we zo'n 75 km moesten volgen. daarna gelukkig de afsag gevonden naar het noorden toe. Verder in Ruslanbd niets te zie n als kale vlakten met paarse lupina velden. Geen enkle dorpje enkel een paar verlaten boerderijtjes. Aan de grens met Litouwen eindelijk in Sovietsk tercht gekomen om aldaar wederom een anderhalf uur de grensformalitieiten in te vullen en te wachten. In Litouwen konden we op een rechte lange weg heerlijk doorrijden, alleen geen litouws geld op zak en pinnen is was hier moelijk / onmogelijk. Dus verder naar Letland gereden. De rechte lange weg naar het noorden schoot ook hier lekker op zodat we toch maar besloten om te probren Riga te halen. Na 460 km in totaal 10 uur onderweg geweest kwamen we riga binnne. Hier eerst de tanks volgegooid en een smakelijke hamburger genomen. Het hotel hadden we vrij snel gevonden maar na een kleine relax, douce en uur tijdsverschil luiepen we pas tegen 2300 uur de stad in. Hier gelukkig nog een restaurant kunnen vinden wat open was en daar heerlijk gegeten. Daarna het uitgaansleven opgezocht wat onvoorstelbaar mooi was. Tenminste voor de playboy hebben ze hiert maar uit te kiezen. Beetje jong allemaal maar wel ontzettend mooi dus. Toch gezellig kunnen kletsen en het langzaam li8cht zien worden. RTond 5 uur hadden we het wel gezien zodat we rond 6 uur ons bed induikten

lut

Hey Playboys....
Jij hebt toch een tom-tom? (of zeg ik nu weer iets stoms en werkt da daar niet??)
Wacht ongeduldig op de fotokes...
Vanuit Amphia-ziekenhuis, (tja der zijn ook nog werkers...:")) Nog heel veel (rij)plezier!
X X X