dag 8 Riga

een druiliger dag met continue zachte regen brrrrr. Toch rond 11 uur vanmorgen opgestaan en op de hoek een lekker bakje koffie gaan drinken. Een ontbijtje zat daar niet meer in maar vervolgens riching station gelopen om iets leuks te vinden voor ons ontbijtje. Helaas weini g te vi9nden zodat we rond 1 uur aan de rijst met een soort van gehaktstaaf zaten , wat overigens wel smaakte. Daarna achter het station naar de greote hallen geqwandeld alwaar het dagelijks markt is. Hier ook ontdekt dat hier dus juist niet veel van de natuurlijke schoonheid valt te genieten armoe troef maar wel enorme hallen met vissoorten, allerlei veles en nog wat kraampjes met prulaaria en kleding van uit het russische tijdperk. Het mooie gebouw aan de overkant lokte ons. Deze academie voor natuurkunde, ook wel De Taart van Stalin genoemd zxag er byzonder uit en we besloten om hier naar boven te gaan Op zo'n 105 meter hoogte een schitterend uitzocht over de stad gekregen. Hierna door de regen even een grote V&D achtige winkel binnengelopen, alwaar we zagen dat de prijzen gelijk als in Nederland waren, dus niets gekocht. HBij Old f<red koffie gaan drinken en daarna richting bluescafe gelopen. deze qwas jammergenoeg gesloten maar aan de overkant bij Cafe Stelsin was het ook gezellig. met Roland garros finakle op de achtergrond. Buiten viel plots een dode vogel zonder hoofd voor ons voeten tijden een rookpauze. Dit gaf ons een raar gevoel zodat we maar besloten om ons op te gaan frissen in de hotelkamer. Zo dadelijk maar weer uit eten en vroeg naar bed want morgen willen we weer op de motor gaan stappen.